Blog

Jóga oktató képzés > Jóga  > A jin jógáról
a yin jogarol blog bejegyzes kiemelt kep

A jin jógáról

Mi is a Yin jóga? Miben különbözik a többi jóga stílustól? Ki gyakorolhatja, és mik az előnyei?

Örömmel válaszolom meg ezeket a kérdéseket, hiszen a Yin jóga az egyik Nagy szerelmem. Úgy 10 évvel ezelőtt talalkoztam vele először, és rögtön éreztem, hogy valami egészen különleges dolog ez.

Akkor nézzük csak szépen sorban.
Mi is a Yin jóga?
A Yin jóga egy olyan gyakorlás forma, melyben a pózokban passzív módon kb 3-5 percig időzünk, és minél jobban megpróbáljuk elengedni az izmainkat, hogy átadhassuk magunkat a gravitáció vonzásának. Miért is jó ez? Mert amikor az akaratlagos izmokat ellazítjuk, és közben a testet átadjuk egy passzív nyújtásnak, a mélyebb kötőszövetekre fogunk hatni, és ezáltal feszültségek, betokosodott érzelmek, energiák és persze összesűrűsödések oldódhatnak ki ezekből a mélyebb rétegeinkből.

A yin jóga tehát gondoskodik arról, hogy a mélyebb szöveteinkben is fokozzuk a keringést, áramlást, öngyógyító folyamatokat, mechanikusan segít kioldani izom és fascia feszültségeket, és mindeközben az energetikai testünkre is kihat.

A testünkben található energiacsatornákban helyreállítja az energia áramlást,feltölt , méregtelenít, segít elengedni azt, amire már nincs szükségünk.

Miközben látszólag nem történik semmi ezekben a hosszan megtartott pózokban, a test ellazul, kinyílik, és az elme elcsendesül, hiszen nem kap semmilyen stimulációt.

A yin jóga tehát segíthet a meditáció előkészítésében is, de önállóan is egy csodálatos gyakorlás lehet pédául az esti órákban, hogy a nap pörgését el tudjuk engedni, és le tudjunk nyugodni, egy jó alvást előkészítve.

Ugyanakkor a yin jóga gyakorta hoz érzelmi gyógyulást, tisztulást, megértést is, hiszen meg nem emésztett érzelmeink és a feszültségeink, traumáink a testünk szöveteiben vannak elraktározódva, mindaddíg, amíg elengedésre/feldolgozásra nem kerülnek.
Amint a yin jóga pózokat gyakoroljuk, ezek az elraktározott történetek is mozgásba jöhetnek és ami valahol pangott most ismét áramolni kezd. Így gyakorta történik meg, hogy érzelmek jöhetnek a felszínre a mélyből, vagy épp a látszólagos semmiből, és ha ezeket átengedjük magunkon, megkönnyebülhetünk és tisztíthatjuk az energía és érzelmi testünket is.

A pózok lassan jönnek egymás után, egy egy órán talán 5-7-8 pózzal dolgozunk, van idő a folyamatainkra és a teljes lelassulásra elcsendesedésre.
És gyakoroljuk a befele figyelést, a csendben való létezést, ami önmagunk mélyebb megértéséhez is vezethet.

Összességében egy mélyen gyógyító, összerendező, tisztító és aktiváló gyakorlatfajtáról van szó, melyben visszatérünk ahhoz, hogy megengedjük magunknak hogy természetesen legyünk, ahogy a mi testünknek jó, nem pedig úgy, ahogy azt valaki előírja.

Az egyéni út, önmegismerés eszköze is lehet a rendszeres yin gyakorlás, ám ha nem is használjuk ki minden potenciálját, az biztos, hogy ezek a többségében földön ülő, fekvő pózok segítenek megnyugodni, és harmónikusabbá válni egy olyan világban, ahol minden pörög, és mindig hajtani kell.

Kiknek ajánlott a Yin jóga?
Minden korosztálynak, nemre és kora való tekintet nélkül,
Azoknak akik nyújtani, lazulni, relaxálni szeretnének
Akik sokat pörögnek életükben
Akik sokat dolgoznak aktívan az izmaikkal- hogy egyensúlyt teremtsenek
Ha fáradtak vagyunk és nincs energiánk aktív gyakorlásra, de szeretnénk passzívan töltődni
Ha az érzelmi egyensúlyon szeretnénk dolgozni
Ha beragadtnak, merevnek érezzük magunkat

Minden pózt lehet igazítani, variálni az egyéni adottságoknak megfelelően, ezért bátran ajánlható mindenkinek.

Szerző: Kata van Doesselaar

No Comments

Leave a reply